Jalgrattal Viimsist Kakumäele

Reisijututuba, 14.04.2002

Trillian Reisijutukast

Viimsi poolsaare tipust on alates 2002. aasta kevadest vabalt võimalik jõuda Kakumäe poolsaarele, ilma et peaks kordagi seiklema linna autoliikluses -- Eurotasemel jalgrattatee on otsast otsani valmis. Kohendada, parandada ja puhastada muidugi on vaja alati ja äärekivid võiks ka kohati madalamad olla, aga pühapäevaturistile on 3-5 cm äärekivi OK.

Tallinna Linnavalitsus on kodulehele üles pannud ka kõik tähistatud jalgrattateed, vaata järgi Linnavalitsuse kommunaalameti lehelt.

1. Viimsi poolsaare tipust Rohuneemest algab jalgrattatee maantee vasemalt küljelt, sisemaalt. Edasi tuleb mitu korda ületada maanteed edasi-tagasi, kuid kõik on korralikult tähistatud ja kaetud sileda asfaldiga. Kuskil Püünsi kandis tuleb hoogu maha võtta kellegi poolt läbi kaevatud kohas, kus on järsk asfaldikraav.

2. Pringi küla lähedal on mere ääres torm ära viinud pool asfalt-teed. Ratta jaoks on alles ligi poole meetri laiune riba.

3. Viimsi Vabaõhumuuseumi juures on hea keha kinnitada paadikujulises restoranis. Rattad saab parkida ratta-alusele, mis pole restorani seest küll nähtav, kuid rattad saab lukustada ratta-aluse külge. Vabaõhumuuseumi aia külge saab lukustada rattaid ka nii, et seest söögilaua tagant on nad silma all ja nähtavad.

4. Viimsi keskuse juurest tuleb korraks põigata maanteele, kuna jalgrattateele pole kummalgi pool ruumi. Ca 100 meetri pärast, kui tee pöörab 90-kraadise nurga all sisemaa poole, tasub sealtsamast kurvist rattaga pöörata paremale, mere poole. Sinnapoole jääb uus tee, mis varustatud jalgrattatee rajaga, eraldatuna kühmudega maanteest. Paaris kohas on keegi kaablikutt jalgrattatee asfaldi küll läbi närinud, aga õnneks mitte pikalt. Tee viib Miiduranna sadama taha uute elamute juurde ja lõpeb bensiinijaama juures, kus eelmisest aastast on asfalditööd pooleli jäänud. Vältimaks maanteed saab sealt edasi pöörata mere äärde elumajade vahele, kus on rahulikumad teed.

5. Meriväljal on võimalus sõita üle maantee sisemaa poolele, kus on kõnnitee koos jalgrattasõidu lubamise märkidega. See on küll läbi pikitud majade vahelt tulevate pimedate teeotstega, kus on oht sattuda ootamatult mõne auto ette, kuid kiirelt saab läbida ka merepoolse umbes 200-meetrise maanteelõigu, mis on piisavalt lai, et keegi sulle autoga kuklasse ei sõidaks. Peale Merivälja muuli pöörab tee mereäärsesse parklasse, sealt saab suunduda männimetsa alla jalgteele, mis on esialgu kruusane, kuid hiljem käänuline ja asfalteeritud. Valida võib ka autotee, mis sealtsamast parklast edasi läheb majade vahel ja jõuab bussipeatusse. Tee nimi on Mähe-Kaasiku tee. Korraks põikab ta Merivälja teele, mis on täis kihutavaid autosid, kuid kohe saab peale bussipeatust pöörata tagasi parklataskusse, mis kulgeb maanteega paralleelselt. Tasku keskelt viib tee tagasi mereäärsele jalgrajale, nüüd juba asfalteeritule.

6. Pirita jõe juures kloostri vastas tuleb pöörata silla juurde ja Viimsi poolt tulles saab silda ületada mere poolt. Remonditi sild eelmisel suvel. Edasi on kaks võimalust: mere äärest (kuhu viitavad ka jalgrattaraja liiklusmärgid TOPi juurde viiva tee otsast) või maismaa poolt, kus on parem asfalt.

7. Piritalt Russalka juurde ongi liikumiseks rattal kaks võimalust, millest mina eelistan kiiruse mõttes sisemaa poolset rada ja silmailu poolest merekaldal kulgevat, kuid aeglasemat betoonplaatidel rada. Mere äärest minnes tuleb mööduda TOPi hotelli eest ja pöörata pärast hotelli kohe vasakule. Mööda mereäärt kulgevad kõnniteed ja värskelt on asfalteeritud ka üleminek betoonplaatidest rajale, mis kulgeb mere äärt mööda kuni Russalkani. Sisemaa poolel tuleb sõita Pirita Selveri eest mööda ja kõnniteed pidi Maarjamäe obeliski eest läbi Lauluväljakuni, kus tuleb ületada Pirita tee ja minna üle mereäärsele rajale.

8. Russalkast Reisisadamani on liikumine märkide järgi üsna lihtne. Probleem võib tekkida Filtri ja Nafta tn nurgal -- seal tuleb ületada tee ja jätkata Nafta tn sisemaa poolsel küljel ehk Shelli bensiinijaama poolel.

9. Tuukri-Uus-Sadama ristmikul tuleb ületada tee. Mööda Uus-Sadama tänavat on vasakpoolne kõnnitee mõeldud ratturitele, see jätkub sadamapoolses otsas joonega eraldatud teeribana. Seal pole betoonmügaraid ja joon on kulunud, nii et mõni hull autojuht võib signaalitada, kui sõidate vasakul pool teeperves. Aga neist ei maksa välja teha, kui nad just rammima ei kipu.

10. Reisisadamas on logistika pisut keeruline, aga jälgitav liiklusmärkide abil. D terminaalist saabuvate reisikohvritega turistidega tuleb jagada sillutatud punast kõnniteed kuni Lootsi tänavani. See ületatud, tuleb sõita Admiraliteedi basseini ääristavat tänavat pidi. Tee äärde jääb basseinis seisev Suur Tõll, Eesti oma jäälõhkuja-muuseum. Koht, kus järjekordne peatus teha.

11. Admiraliteedibasseini ümber kulgeb mööda kaid jalgrattatee, mis pöörab Kai tänava äärest Mere Puiestee poole. Seal vajuta foorinuppu ja saad üle Mere Puiestee uuele ristmikule, kust tuleb suunduda läbi trammipeatuse Paksu Margareta väravate juurde -- jalgrattatee märgid lõpevad siin ära. Paksu Margareta väravatest läbi jõudes pööra kohe paremale -- jalgrattatee märk on seal küll kägarasse keeratud, aga just sealt läheb jalgrattatee vanalinnast munakivisillutiselt piki linnamüüri äärset tänavat Balti Jaama poole.

12. Suurtüki tänavale jõudes pööra paremale, läbi linnaväravate ja siis kohe vasakule teepervele, kust jätkub jalgrattatee pargis. Enne Rannamäe teed pöörab see vasakule ja jätkub kuni Nunne tänavani, mis tuleb julgelt ületada. Vahepeal on lõik aktiivse jalakäijaliikulusega platsi enne Balti Jaama tunnelit, kuid sõida otse edasi, vastavalt jalgrattatee märkidele Snelli tiigiga paralleelselt. Toompuiestee ääres on uus asfaldiriba, mis pöörab peatselt tiigi äärde (ettevaatust! Aprilli keskel oli osa jalgrattateed üle ujutatud!) ja vonkleb tagasi Toompuiesteele, mis tuleb Tehnika tänava ritmikul ületada.

13. Toompuiestee-Sügise tänava ristmikult pöörab paremale ametlik jalgrattarada, aga kui riskid, saab läbi lipsata ka Tehnika tänavat pidi otse, ületades Rohu tänava ja siis Rohu tänava vasakpoolselt kõnniteelt tunnelist raudtee alt läbi sõites uuesti vasakule pöörates, kui tuleb Rohu-Telliskivi ristmik. Aga võib ka sõita Sügise ja Suve tänavat pidi tagasi Tehnika tänavale, see on ametlik tähistatud rada kuid väikese ringiga.

14. Telliskivi-Ristiku tänava ristmik on vastavalt liiklusmärkidele samuti lihtsalt ületatav, kuid majaomanikud on enne seda kõnniteesse kaevanud asfalteerimata kraavid, nii 5-6 tk. Ehk kunagi sillutakse see jalgratturite rõõmuks taas ära. Kohe peale ristmikku tuleb ületada Telliskivi tänav ja suunduda Mööblimaja esise parkla kaudu Mulla tänavale -- jällegi on kõik tähistatud ja piiratud autode eest. Mulla tänav on küll autode jaoks tupik, kuid jalgratturid saavad sealt Sõle tänava ülekäigurajani.

15. Sõle tänav ületatud, pööra vasakule, Paldiski maantee poole. Ja siis paremale, kui Statoili tanklast oled möödunud. Nüüd järgneb tihedalt jalakäijatega üle külvatud lõik, bussi- ja trollipeatus ning trollipargi sissesõit. Hipodroomini on vana asfalt, kuid madaldatud äärekividega.

16. Paldiski maantee on nüüd kuni Õismäeni üks suur kihutamine mööda uut siledat jalgrattateed, mida kohati lõhestavad teeristid kuni 5 cm kõrguste äärekividega. Al Mare keskusest mööda. Prismast mööda. Saku Suurhallist mööda. Statoili bensiiinijaamast Õismäe ringteel paremale, Rannamõisa teele. Sealt Kakumäele ja tee lõpeb Kakumäe ranna juures. Olemegi kohal.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.