Matkateekond Nõmmeveskilt mööda Valgejõge allavoolu

Valgejõe orgu Nõmmeveskist alla- ja ülesvoolu on peetud energeetiliselt heaks kohaks. Seda on ära tabanud ka energeetikud, kes enne 2. Maailmasõda sinna hüdroelektrijaama rajasid. Praegu käivad sealt energiat ammutamas alternatiivenergiasse uskujad. Aga matkajale on ka see energeetiliselt hea koht. Laeb hästi. Ja ürgorgu ja orust üles ronides saab üleliigset energiat maandada.

Kõik saab alguse Nõmmeveski joa juurest parklast. Meie teekond põikab kõigepealt alla orgu vana elektrijaama varemetele ja muidugi joa enda juurde, siis üle jõe paremkallast pidi edasi allavoolu - juba õige pea lahkume suhteliselt tavaliselt metsateelt alla orgu luhtade vahele. Iga jõekääru peal on mõni vana lagunenud küün ja kevadel pole suurt rohtu ega sääski ja on kõik väikesed linaleolombid näha, kus konnad hoolega paljunevad.

Suvel ja talvel võib seda teekonda täpselt GPSi järgi läbides raskusi kohata, aga kevadel on see hea koht suurveest vabanenud luhtade rohelusse tärkamist vaadata.

Väike puusild viib üle jõe ja läänekaldalt tagasi matkates jõuab mööda asfalti Vasaristi joastikuni viiva jalgrajani välja.

Joastik vaadatud, võib mööda ojakallast edasi Valgejõe poole rännata, sest tegemist on rahvusvahelise euromatkarajaga. Kui aga on soov otsemat teed pidi minna, siis võib valida asfaldi kuni Nõmmeveskini teeotsani välja, nii nagu meie tegime ja nii nagu sai allolevale kaardile kantud. Igal juhul on võimalik värsket männiõhku kopsud täis tõmmata mõlemat pidi.

Vaata kaarti suuremalt:

Vaata Valgejõgi Nõmmeveskist allavoolu suuremal kaardil.

Vaata videot - 9. mai matk.
Asukoht

59.507968, 25.787122

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.